Dieta dla kobiet 40+

DIETA DLA KOBIET 40+

Nie ważne w jakim wieku jesteś powinnaś stosować dietę zgodną z podstawami prawidłowego żywienia która będzie dostarczać naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych jak: białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin i składników mineralnych.

Po 40-stce „żywotność” spada a to za sprawą zmniejszonej o połowę produkcji koenzymu Q10 który dostarcza nam energii i zapobiega starzeniu się. Nasza dieta powinna być przemyślana i skomponowana w taki sposób, by zaopatrzyć organizm w odpowiednią ilość wyżej wymienionych elementów oraz zadbać o ich prawidłowy stosunek. Przy jej komponowaniu kieruj się wytycznymi odnoszącymi się do ilości kalorii w dziennym zapotrzebowaniu w zależności od wieku, tryby życia i aktywności fizycznej. Nie sugeruj się tym co znajdziesz w kolorowych pismach. Lepiej zainwestuj w książki lub wybierz się na wizytę do dietetyka. Czynniki jak wiek, praca, tryb życia maja ogromny ilość na wartości kaloryczne oraz na dobór odpowiednich produktów dlatego nie zapominaj o tym. Jeżeli w wieku około menopauzalnym zauważysz, że szybciej zaczynasz tyć i trudniej zgubić Ci niechciane kilogramy, pierwszym krokiem powinno być zmniejszenie kaloryczności codziennych posiłków oraz zwiększenie ich ilości 4-5 posiłków dziennie średnio co 3-4 godziny.

Abyś mogła zrozumieć dlaczego dieta jest tak ważna musisz znać istotę procesu trawienia i wydalania. Po strawieniu przez układ pokarmowy posiłku, tłuszcze i węglowodany zostają zamienione w glukozę, która dostaje się do krwi. Reaguje na to trzustka, która musi wyprodukować wystarczającą ilość insuliny, by przenieść glukozę do komórek, gdzie zostaje ona zamieniona w energię. Im więcej zjemy, tym więcej potrzeba insuliny we krwi. Jeżeli trzustka pracuje prawidłowo- glukoza szybko opuszcza krew i jest transportowana do komórek.

Czy Tobie też zdarza się zajadać smutek czy depresję słodyczami? Pewnie zauważyłaś, że wraz z upływem lat Twoje ciało nie radzi już sobie tak dobrze ze spalaniem tego wysoce kalorycznego podjadanie między posiłkami Jeżeli nasze pożywienie składa się z przeważającej ilości cukrów, wtedy mózg utożsamia brak glukozy we krwi z sytuacją głodu i wysyła sygnał o konieczności nakarmienia komórek, który odczuwamy jako niepohamowany apetyt.

Jeżeli często serwujemy naszemu ciału posiłki składające się wyłącznie ze słodyczy i cukrów prostych, zmuszamy trzustkę do ciągłej mobilizacji i zbyt intensywnej produkcji insuliny. Następstwem takiego zachowania jest insulinooporność, która sprawia, że glukoza nie może się dostać do wnętrza pożądanych komórek i zamiast tego odkłada się w komórkach tłuszczowych w postaci tzw. tłuszczu zapasowego. Dlatego właśnie zachowanie odpowiednio zbilansowanej diety  oraz odpowiedniej suplementacji pełni kluczową rolę i jest inwestycją na kolejne lata.