Piramida żywienia

PIRAMIDA ŻYWIENIA

  1. Podstawą zdrowej piramidy żywieniowej powinny być produkty skrobio np pełnoziarniste pieczywo i inne pełnoziarniste z pełnego przemiału produkty. Dostarczają mięśniom energii do pracy każdego dnia, zawarty w nich błonnik w sposób naturalny reguluje pracę jelit. Jeżeli z jakiś powodów nie jesteś w stanie dostarczać odpowiedniej ilości błonnika zacznij suplementację.
  2. Codziennie jedz min 5 porcji owoców i warzyw. Dostarczają organizmowi niezbędne witaminy i składniki mineralne, oraz błonnik pokarmowy. W przypadku długotrwałego niedoboru podstawowych składników odżywczych możesz doprowadzić swój organizm do bardzo kiepskiej formy którą w pewnym momencie jest trudno odzyskać dlatego jeśli stwierdzono u Ciebie niedobory a mimo zmiany sposobu żywienia sytuacja się nie zmienia rozpocznij suplementację.
  3. Pij codziennie 2 szklanki mleka, kefiru lub jogurtu (czytaj etykiety), bogate w wapń oraz białko o dużej aktywności biologicznej wspomogą Twoją dietę o cenne składniki. Jeżeli nie lubisz lub nie możesz spożywać przetworów mlecznych rozpocznij suplementację.
  4. Inne rodzaje białka dostarczysz w jednej porcji ryb, drobiu, mięsa lub roślin strączkowych.
  5. Spośród tłuszczy wybieraj oleje roślinne, oliwę z oliwek, oraz miękkie margaryny.
  6. Nie zapominaj o różnego rodzaju orzechach.