O grupie krwi 0

CECHY GRUPY:
Osoby z tą grupą krwi mają mocny układ odpornościowy oraz sprawny system trawienny; posiadają wysoki poziom kwasu żołądkowego, toteż łatwo przyswajają mięso, z którego czerpią niezbędne składniki. Istotne jest, by dla zrównoważenia białek pochodzenia zwierzęcego, osoby z grupą krwi “zero” spożywały również warzywa i owoce. Pomaga to zapobiegać nadkwasocie, która może podrażniać błony śluzowe żołądka i powodować wrzody. Osobnicy grupy “zero” cechują się zwiększoną podatnością na schorzenia autoimmunologiczne jak zapalenie jelitowe, artretyzm lub zespół przewlekłego zmęczenia (ZPZ). Wykazują również tendencję do niższego poziomu hormonu tarczycy, gdyż w ich organizmach wytwarzana jest niedostateczna ilość jodu. Symptomami niedoczynności tarczycy jest wzrost wagi, zatrzymanie płynów w organizmie oraz zmęczenie, a nawet zanik mięśni. Zaleca się więc takim osobom spożywanie alg, owoców morza oraz zasobnych w ten pierwiastek wodorostów.

Przedstawiciele grupy krwi “0” często nie tolerują białek pochodzenia roślinnego i produktów mlecznych oraz pszenicznych. Pszenica jest głównym sprawcą przybierania na wadze osób przynależnych do tej grupy, dlatego osoby mające problemy z nadwagą powinny wyeliminować ten składnik ze swojej diety. Dobrym źródłem protein roślinnych, witamin, minerałów i błonnika są inne zboża, ich przetwory oraz orzechy i pestki.

“Zerówkom” brakuje pewnych czynników krzepliwości dlatego potrzebują witaminy K, która zawarta jest np. w szpinaku, brokułach, sałacie rzymskiej. Z kolei ciemnoczerwone, pomarańczowe i niebieskie owoce takie jak śliwki czy figi powodują zasadowe reakcje w przewodzie pokarmowym, co bardzo służy osobom z grupą krwi “0”, które charakteryzują się wysoką kwasowością i potrzebują zasadowego zrównoważenia.

Przykładem owoców niewskazanych są np. niektóre rodzaje melonów, ponieważ zawierają zarodniki pleśni, na które grupa ta jest szczególnie wrażliwa. Sprawne funkcjonowanie układu trawiennego wspomagają przyprawy. Jeżeli chodzi o napoje, dla grupy krwi zero wskazane są soki warzywne, zamiast słodzonych cukrem owocowych, ze względu na ich zasadowość. Najlepszym sposobem jest samodzielne przyrządzenie takiego soku oraz spożywanie go zaraz po wyciśnięciu. Rewelacyjnym napojem dla “zerówek” są różnego rodzaju herbatki ziołowe, z których można przygotowywać smaczne napary zastępujące kawę czy czarną herbatę.
Osoby z grupą krwi “0”, by poprawić swój metabolizm powinny dostarczać wraz z pożywieniem witaminy z grupy B, oprócz tego, dla poprawy i wzmocnienia układu immunologicznego karoteny i kwercetyny.

ŻYWNOŚĆ SPRZYJAJĄCA WZROSTOWI WAGI:
pszenica i kukurydza – zwalniają metabolizm, zakłócają produkcję insuliny
fasola, soczewica – hamuje właściwy metabolizm odżywczy
kapusta, kalafior, gorczyca, brukselka – hamują działanie hormonu tarczycy

ŻYWNOŚĆ SPRZYJAJĄCA SPADKOWI WAGI:
czerwone mięso, kapusta włoska, brokuły, szpinak – sprzyjają wydajnemu metabolizmowi
wątróbka – źródło witaminy B, sprzyja wydajnemu metabolizmowi
ryby i owoce morza, sól jodowana – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy