Mało ruchu

Mała ilość ruchu
Aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem dnia. Prawidłowy przebieg wielu procesów fizjologicznych i metabolicznych zależny jest od choćby minimalnej ilości ruchu. Brak ruchu oprócz zaburzeń procesów metabolicznych, ma również negatywny wpływ na psychikę oraz zdolności odreagowania stresów.

Wpływ ruchu na funkcje organizmu
Wszelkie ćwiczenia fizyczne wpływają korzystnie na szybszy ruch krwi i limfy w naczyniach, stymulują krążenie krwi w mózgu, co przyspiesza i ułatwia przesuwanie się składników odżywczych przez narządy wewnętrzne. Szybciej krążąca limfa umożliwia w organizmie usuwanie bakterii, ciał obcych oraz zbędnych produktów przemiany materii. Ruch poprawia też ukrwienie oraz pracę mózgu. Jest to bardzo ważne ponieważ niedostatecznie ukrwiony mózg przestaje prawidłowo funkcjonować, co pociąga za sobą zaburzenia pracy innych organów, w tym serca, płuc, wątroby a także powoduje brak kontroli nad masą ciała. Warto tu zwrócić uwagę na fakt, iż mięśnie w przeciwieństwie do tkanki tłuszczowej potrzebują dużo tlenu do aktywności metabolicznej, bo poprzez wysoki metabolizm niszczą tkankę tłuszczową. Osoby z nadwagą, uprawiające różnorodne formy aktywności fizycznej zamieniają tkankę tłuszczową na mięśniową, która następnie, rozwijając się wykorzystuje białko tkanki tłuszczowej jako budulca, natomiast zgromadzony tłuszcz wykorzystuje do celów energetycznych.

A jaki wpływ na detoksykację organizmu ma ruch?
Otóż funkcję jednego z kilku narządów wydalniczych, odpowiedzialnych za oczyszczanie organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii pełni skóra. Pocenie się podczas intensywnego uprawiania sportu „przetyka” pory a także umożliwia usuwanie toksyn i kwasów nagromadzonych pod naskórkiem, które to winne są za spowalnianie metabolizmu oraz tempa spalania tłuszczu w tkance tłuszczowej.

Wniosek:
Ruch jest bardzo wskazany we wszystkich kuracjach oczyszczających. Podczas bardziej
intensywnego ruchu skóra zaczyna wydzielać pot i tą drogą następuje eliminacja toksyn. Intensywny spacer – nie bieg – ma nieocenione właściwości oczyszczające organizm. W czasie ćwiczeń, dzięki wzmożonemu napięciu mięśni i rozciąganiu, poprawia się ukrwienie a także przepływ krwi przez stawy, kości, skórę i narządy wewnętrzne naszego organizmu. Powoduje to lepsze odżywienie chorych tkanek, szybką eliminację toksyn oraz zmian zapalnych.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz