Jak przechowywać ryby ?

Przechowywanie ryb

Ryby są specyficznym produktem. Należą do nietrwałych surowców spożywczych.

Temperatura, bakterie i enzymy powodują, że w rybach bardzo szybko zachodzą przemiany fizykochemiczne. Należy je przechowywać w odpowiedni sposób, aby nie zepsuły się.

Mięso ryby ma mniej zwartą budowę niż mięso zwierząt, ponieważ zawiera sporo wody. To powoduje, że szybciej dopadają je bakterie. Niekorzystne czynniki jakie działają na mięso ryby powodują jełczenie tłuszczu, brązowienie i ogólne zepsucie.

 Jaka temperatura dla ryby?

Ryby najlepiej jest przechowywać pod skruszonym lodem w temperaturze około 4˚C . Jeżeli kupujesz rybę nie zamrożoną to nie wolno ci jej zamrażać. Najlepiej spożyć od razu. Bezpiecznie jest kupić rybę w pełnym zamrożeniu, a po przyjściu do domu, jak najszybciej włożyć ją do zamrażalnika na – 12˚C. Jeśli chcesz przechowywać je dłużej to  zapewnij temperaturę – 18˚C.

Rozmrażanie ryb

Jeżeli rozmrażasz rybę to przyrządź ją tego samego dnia. Zaś ryby wędzone można  trzymać w temperaturze od + 2˚C w lodówce – przez kilka dni.

Ryba w puszcze

Najtrwalszym produktem z ryb są puszki. Można je przechowywać w temperaturze nie wyższej niż + 15˚C , ale też nie niższej niż +1˚C. Po otwarciu puszki należy ją zjeść w tym samym dniu. Ewentualnie może poczekać w lodówce na drugi dzień, ale należy ją przełożyć do szklanego naczynia.

Śledzie w lodówce

Śledzie solone wypada przechowywać tak aby nie miały kontaktu z innymi produktami. Jeżeli planujesz trzymać je dłużej to oczyść je, ułóż w słoiku i zalej zalewą z soli.

Dieta bogata w ryby

Dieta bogata w ryby wpływa bardzo dobrze na funkcjonowanie naszego organizmu gdyż zawierają one kwasy Omega 3. Warto wiedzieć, że ryby nie produkują kwasów Omega-3, ale czerpią go z pożywienia- czyli alg. Najwięcej kwasu zawierają ryby morskie np. makrela, łosoś, dorsz, tuńczyk czy śledź.

Wiadomo, że Polacy za rzadko jedzą ryby morskie. Niedobór kwasów Omega 3 może zagrozić nam wieloma chorobami. Kwasy tłuszczowe omega-3 mają wpływ na układ immunologiczny każdego człowieka. Biorą one udział w syntezie eikozanoidów tzn. substancji o charakterze hormonów tkankowych. Kiedy nie uzupełniamy kwasów omega-3 następuje ich niedobór w organizmie, który może mieć poważne skutki – najczęściej powoduje różnego rodzaju zahamowania np. ma niekorzystny wpływ na funkcjonowanie mózgu

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz