O grupie krwi AB

CECHY GRUPY:
Niezwykle ważne jest by w diecie osób mających grupę krwi “AB” nie było mięsa konserwowanego, ani wędzonego, ponieważ produkty te mogą prowadzić do raka żołądka, a zwłaszcza u ludzi o niskim poziomie kwasu żołądkowego. Najlepszym źródłem białka dla tej grupy krwi są niektóre ryby oraz nabiał.
Podobnie jak osoby z grupą krwi “A”, osoby z grupą krwi “AB” mogą mieć skłonności do chorób serca, więc w codziennej diecie powinno unikać się tłuszczów zwierzęcych, a zamiast nich można używać oliwy z oliwek, która dodatkowo ma wpływ na obniżanie cholesterolu. Powinno się również unikać orzechów i pestek, mimo, że są dobrym źródłem protein oraz zawierają lektyny przeciwinsulinowe. Podobne reakcje mogą wywoływać niektóre gatunki fasoli, np. nerkowata i lima, zatem wybierając rośliny strączkowe i fasole, osoby z grupy “AB” powinny zwrócić szczególną uwagę na ten fakt. Wyjątkiem jest soczewica, zawierająca antyutleniacze przeciwnowotworowe niezbędne dla tej grupy. Dla wzmocnienia układu immunologicznego zaleca się spożywanie orzeszków ziemnych.
Posiadacze grupy krwi “AB” wyjątkowo dobrze reagują na pożywienie zbożowe, jednak osoby mające problemy z nadwagą powinny unikać produktów pszenicznych, również z powodu predyspozycji do chorób infekcyjnych dróg oddechowych, ponieważ pszenica powoduje nadmierną produkcję śluzu w organizmie.
Podobnie jak grupa “A”, grupa “AB” ma problemy z układem immunologicznym. Dlatego w diecie tych osób istotne miejsce powinny zajmować świeże warzywa oraz tofu, których spożywanie ma wpływ na zmniejszenie wystąpienia chorób serca i nowotworów. Owoce mające najlepszy wpływ na zdrowie to te bardziej alkaliczne, czyli np. jagody, śliwki i winogrona. Szczególnie polecane są cytryny ze względu na swoje właściwości oczyszczające organizm z nadmiaru śluzu, oraz pomagające w trawieniu. Zaleca się osobom z grupą krwi “AB” wypijanie szklanki ciepłej wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z połowy cytryny, oraz jedzenie grejpfrutów i kiwi. Z cytrusów powinno się unikać pomarańczy, ponieważ mogą one drażnić błony śluzowe żołądka. Najlepszym naturalnym antybiotykiem, zalecanym tej grupie krwi jest czosnek, który można spożywać w dowolnych ilościach. Przyprawy najlepiej wpływające na osoby z grupą “AB” to sól morska i kelp, które to mają stosunkowo niską zawartość sodu i wywierają pozytywny wpływ na system odpornościowy i serce. Należy unikać potraw zawierających w składzie ocet, a zamiast tego przyprawiać potrawy sokiem z cytryny. Czarną herbatę powinno zastąpić się ziołami oraz herbatą zieloną. Szczególnie poleca się czerwone wino ze względu na korzystne działanie sercowo-naczyniowe.
Analizując grupy krwi “A” i “B” zauważyć można, że grupa krwi “AB” ma więcej wspólnych cech, podobnych skłonności i chorób do grupy “A”. Zalecana dieta dla grupy “AB” powinna być jednak bogatsza, niż grupy “A”, ponieważ w jej skład wchodzą również pewne produkty z grupy “B”.
Dla osób z grupy krwi “AB” wskazane są dodatki podobne do tych z grupy “A”, a więc warzywa i owoce bogate w selen i witaminę C pomagające zapobiegać chorobom nowotworowym. Oprócz tego zapobiegający chorobom serca głóg, relaksujące zioła jak waleriana i rumianek oraz poprawiająca odporność echinacea.
Niezwykle istotnym antyoksydantem dla grupy “AB” jest kwercetyna, która jest bioflawonoidem, występującym w warzywach, a przede wszystkim w cebuli.
Osoby mające grupę krwi “AB” mogą predysponować do stanów zapalnych śluzówki żołądka, co może prowadzić z kolei do choroby wrzodowej żołądka.  By temu zapobiec należy powstrzymać się od spożywania mocnych alkoholi, potraw tłustych i ostrych przypraw. Ważna jest również ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia. Ostatni posiłek powinno się spożywać nie później niż 2-3 godziny przed pójściem spać.

Żywność sprzyjająca spadkowi wagi:

  • produkty mleczne – regulują produkcję insuliny
  • zielone warzywa – pomagają w efektywnym metabolizmie
  • ryby i owoce morza – pomagają w lepszym metabolizmie
  • ananas – stymuluje ruchy jelit, pomaga w trawieniu

Żywność sprzyjająca wzrostowi wagi:

  • czerwone mięso – jest magazynowane w organizmie w postaci tłuszczu, jest słabo trawione, zatruwa przewody jelitowe
  • kukurydza – zakłóca efektywność insulinową
  • fasola – zakłóca efektywność insulinową, spowalnia tempo metabolizmu, przyczynia się do hipoglikemii
  • pszenica – spowalnia tempo metabolizmu, zakłóca efektywność insulinową, powoduje nieefektywne zużywanie kalorii

gryka – spowalnia tempo metabolizmu, przyczynia się do hipoglikemii