O grupie krwi B

CECHY GRUPY:
Mimo sprawnego układu odpornościowego, grupa ta podatna jest na zespół chronicznego zmęczenia, stany wyczerpania psychicznego oraz na stwardnienie rozsiane. Osoby z tej grupy krwi mogą być również bardziej podatne na wpływ bakterii E. coli, która może powodować np. stany zapalne dróg moczowych. Zapalenie dróg moczowych zaczyna się nagle, od silnego parcia na pęcherz, ma się nieustanną potrzebę skorzystania z ubikacji, jednak z uczuciem pieczenia i bólu oddaje się niewielkie ilości moczu. Poprzez prawidłową dietę można tym dolegliwościom zapobiegać. Zbawienny wpływ na tą przypadłość mają rzeżucha, maliny, dzika róża, żurawina. Przede wszystkim korzystnie na organizm osób z grupą krwi “B” wpływają białka pochodzenia nabiałowego, zawierające kultury bakterii – czyli jogurty, kefiry, rozmaite sery. Na zaburzenia odporności może mieć wpływ spożywanie kurczaków, za to doskonałym źródłem białka są owoce morza, oraz bogate w odżywcze oleje ryby oceaniczne. Powinno się unikać skorupiaków, ponieważ zawierają niekorzystnie działające lektyny. Sprawne trawienie i wydalanie gwarantuje spożywanie oliwy z oliwek oraz klarowane masło (gee), które świetnie nadają się do gotowania. Osoby z grupą “B” powinny unikać pestek sezamu i słonecznika oraz orzechów zwłaszcza ziemnych ponieważ zawierają one lektyny, zaburzające produkcję insuliny.
Podobny negatywny wpływ ma groszek “czarne oczko”, soczewica i fasola pinto.
Szczególnie wskazane są zboża w tym owies, proso, ryż i orkisz oraz makarony i pieczywo z tych zbóż. Pamiętać należy jednak by spożywać te produkty w ograniczonych ilościach, zwłaszcza te zawierające żyto, którego lektyny osiadają w systemie krwionośnym powodując choroby krwi i przyczyniają się do zawałów. Do spowolnienia metabolizmu, zatrzymania płynów w organizmie, zmęczenia i nieregularności insulinowej może przyczyniać się kukurydza i gryka, które dodatkowo są główną przyczyną tycia.
Szczególnie polecaną grupą produktów osobom z grupą krwi “B” są warzywa zielonolistne, zawierające magnez, ponieważ wspomaga on odporność na wirusy i choroby autoimmunologiczne. Magnez jest katalizatorem kierującym efektywnym metabolizmem węglowodanów u osób z grupą krwi “B”. Jednak osoby przynależne do tej grupy mogą cierpieć na deficyt tego pierwiastka, dlatego trzeba go dostarczać w odpowiednich ilościach. Skutecznie przyswajalny jest natomiast wapń, co wiąże się z możliwością wystąpienia braku równowagi między tymi dwoma składnikami oraz z obniżeniem odporności, zaburzeniami systemu nerwowego, depresją i zmęczeniem. W takim przypadku wskazana jest, po wcześniejszej konsultacji z lekarzem, suplementacja magnezu.
Osobnicy grupy “B” mają zrównoważony poziom kwasowo-zasadowy w układzie trawiennym, mogą więc spożywać niezalecane innym grupom kwaśne owoce. Bardzo korzystny wpływ na trawienie ma ananas, zawierający enzym – bromeline. Z napojów warto pić soki z zalecanych warzyw i owoców oraz herbatki ziołowe. Szczególnie korzystnymi przyprawami są przyprawy ostre, z umiarkowanym stosowaniem pieprzu czarnego.
Osoby z grupą krwi “B” mogą miewać problemy z koncentracją, co jest jednym z objawów zespołu chronicznego zmęczenia. Pozostałymi objawami trwającymi nawet kilka miesięcy mogą być bóle głowy, ogólne osłabienie, zawroty głowy, zmęczenie. Jest to dosyć męcząca przypadłość, która przeszkadza w codziennym życiu. Problematyczne mogą być takie czynności jak jedzenie, ubieranie, a przede wszystkim praca. Taki przedłużający się stan może być przyczyną depresji, toteż należy przeciwdziałać już w zalążku stosując np. zioła poprawiające jasność umysłu i zdolność koncentracji. Na szczególną uwagę zasługuje tu żeń-szeń oraz miłorząb japoński, oprócz tego pomocna jest tu lecytyna, która dodatkowo wzmacnia krew i pozwala antygenom B powierzchni komórek na sprawniejsze poruszanie i lepszą ochronę systemu immunologicznego.

Żywność sprzyjająca spadkowi wagi:

  • mięso – pomaga w efektywniejszym metaboliźmie
  • zielone warzywa – pomagają w efektywniejszym metaboliźmie
  • jaja i niskotłuszczowe produkty mleczne – pomagają w efektywniejszym metaboliźmie
  • herbata z lukrecji – przeciwdziała hipoglikemii
  • wątroba – pomaga w efektywniejszym metaboliźmie

Żywność sprzyjająca wzrostowi wagi:

  • siemię sezamu – spowalnia tempo metabolizmu, przyczynia się do hipoglikemii
  • orzeszki ziemne – zakłócają efektywność metabolizmu oraz funkcję wątroby, przyczyniają się do hipoglikemii
  • gryka – zakłóca trawienie, spowalnia metabolizm, przyczyna hipoglikemii
  • kukurydza – zakłóca efektywność insulinową, spowalnia tempo metabolizmu, przyczynia się do hipoglikemii
  • pszenica – zakłóca procesy metaboliczne i trawienne, powoduje, że żywność jest w organizmie składowana w postaci tłuszczu, zamiast być spalana w energię, zakłóca efektywność insulinową
  • pomidory i wszystko co zawiera pomidory lub jest z nich zrobione
  • rośliny strączkowe – zakłócają właściwe przyswajanie żywności, spowalniają metabolizm, przyczyniają się do hipoglikemii