Jak chronić się jesienią…?!

Nastają chłodniejsze miesiące… Dni stają się krótsze, do kuli ziemskiej dociera coraz mniejsza ilość promieni słonecznych, wieje zimny wiatr i obniża się temperatura powietrza. To czas, gdy nasz organizm narażony jest na przechłodzenie i spadek odporności.

Życie codzienne wymaga od nas nieustannej gotowości do działania: praca, szkoła, rodzina, obowiązki domowe itd. Nie pozwól, by osłabienie Twojej odporności wpłynęło na normalne egzystowanie i zacznij dbać o obronę organizmu. Oto kilka zasad:

Zadbaj o właściwie zbilansowaną dietę

  •  W czasie jesienno-zimowych miesięcy w diecie często występuje niedostateczna ilość witamin, składnikow mineralnych i innych wartościowych komponentow. Jest to spowodowane znacznie mniejszą konsumpcją warzyw i owocow, jak również co w przypadku niektorych osob jest dość nagminne – spożywaniem żywności przetworzonej, bogatej w węglowodany proste i tłuszcze nasycone. W trosce o układ odpornościowy warto dołączyć do diety składniki, ktore wspomagają jego prawidłowe funkcjonowanie, np.:

witaminę C
witaminę D
nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3;
czosnek
jeżówkę purpurową, oliwkę europejską, koci pazur,Pau d’Arco, lizynę, cynk
żelazo, foliany, miedź, cynk, selen

  • Bądź aktywny fizycznie. Umiarkowana aktywność fizyczna wpływa pozytywnie nie tylko na samopoczucie, ale na ogólny stan zdrowia. Ruch sprawia, że układ krążenia i inne narządy wewnętrzne związane z aktywnością układu odpornościowego pracują dużo wydajniej, co ma znaczenie dla wzmocnienia sił obronnych organizmu.
  • Zapewnij sobie odpowiednią ilość snu Sen jest niezbędny dla zachowania dobrej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Optymalna ilość snu dorosłej osoby powinna wynosić 7-8 godzin na dobę. Osoby, które śpią krócej mogą osłabiać swój system odpornościowy.
  • Ubieraj się stosownie do warunków atmosferycznych. Organizm nie lubi wychłodzenia. Doskonałym sposobem na zatrzymanie ciepła jest ubieranie się na ,,cebulkę’’, czyli nakładanie kilku warstw ubrań.

 

Życie codzienne wymaga od nas nieustannej gotowości do działania: praca, szkoła, rodzina, obowiązki domowe itd. Nie pozwól, by osłabienie Twojej odporności wpłynęło na normalne egzystowanie i zacznij dbać o obronę organizmu.

 

Możesz również polubić…