Czy niedobór witaminy D dotyczy właśnie Ciebie?!

Najprawdopodobniej zakwalifikowałeś się do 30% osób, których poziom witaminy D w organizmie jest prawidłowy czy wręcz przeciwnie – należysz do większości i brakuje Ci „słonecznej witaminy”? Jeśli wciąż wahasz się z odpowiedzią, to zadaj sobie jeszcze dwa pytania: Czy zimą eksponujesz ciało na promieniowanie słoneczne? Pewnie nie bardzo… Zresztą w okresie od września do marca ilość docierających do ziemi promieni słonecznych jest ograniczona, co znacząco zmniejsza syntezę skórną witaminy D. A czy w okresie wiosenno-letnim każdego dnia poddajesz swoje ciało kąpielom słonecznym? Zapewne również nie, bo albo większość czasu jesteś w pracy, albo będąc na świeżym powietrzu w obawie o swoją skórę stosujesz kremy z filtrem UV.

Poznaj więc powody, dla których warto wzbogacić dietę w witaminę D:

  1. Witamina D korzystnie wpływa na układ immunologiczny, a jej niedobory mogą nawet o około 40% zwiększać ryzyko „sezonowego” (jesienno-zimowego) osłabienia odporności!
  2. Witamina D wzmacnia zarówno odporność wrodzoną, jak i nabytą.
  3. Aktywuje limfocyty T, które reagując na zagrożenia stanowią niezbędny element układu odpornościowego.
  4. Odgrywa kluczową rolę w produkcji cząsteczki o nazwie katelicydyna, która wspomaga wrodzoną odporność organizmu.
  5. Przyczynia się do utrzymania zdrowych kości, mięśni i zębów, korzystnie wpływa na wchłanianie wapnia i fosforu oraz bierze udział w podziale komórek.
  6. W Europie aż 70% populacji cierpi z powodu jej niedoborów.
  7. Według badania OPTIFORD przeprowadzonego w pięciu krajach europejskich w sezonie zimowym aż u 9 na każde 10 przebadanych kobiet stwierdzono niedobór witaminy D!
  8. Do grup ryzyka należą zwłaszcza osoby:
  • rzadko wychodzące z domu,
  • unikające ekspozycji ciała na promieniowanie słoneczne,
  • pracujące wiele godzin dziennie w zamkniętych pomieszczeniach,
  • wrażliwe na promieniowanie słoneczne,
  • stosujące kremy z filtrami UV,
  • dzieci w okresie wzrostu i rozwoju,
  • starsze, u których synteza skórna witaminy D może być nawet 4-krotnie niższa niż u ludzi młodych,
  • kobiety w okresie okołomenopauzalnym,
  • kobiety w ciąży i karmiące piersią,
  • przyjmujące niektóre leki,
  • z nadwagą.

Przemyśl to wszystko – Święta Bożonarodzeniowe i Nowy Rok tuż tuż… Czy warto ryzykować? Czy wyposażyć swój organizm w naturalne siły obronne? Bądź na bieżąco i śledź doniesienia naukowe na temat niezwykle ważnej dla naszego organizmu witaminy D! Zacznij działać już dziś!

źródło: Newsletter CaliVita International 11.12.2012