Wspomaganie pamięci i koncentracji

Czy wiesz, że spożywając odpowiednie produkty spożywcze możesz wpłynąć na swoja sprawność pamięciową i koncentrację?

-Jagody.

Są bogactwem antyoksydantów oraz kwasów omega-3. Ochraniają mózg przed uszkodzeniami jakie wywołują wolne rodniki. Zwalniają też procesy starzenia się. Dieta bogata w jagody poprawia zdolność koncentracji podczas nauki. Antyoksydanty przyspieszają przepływ krwi do mózgu, dlatego pracuje wydajniej.

– Ryby.

Są źródłem protein i kwasów omega-3, potrzebnych dal prawidłowej pracy mózgu i jego rozwijania się. Ponadto omega-3 niwelują demencję oraz ryzyko udaru mózgu. Utrata sprawności umysłowej, problemy z pamięcią – to bardzo częste dolegliwości osób starszych. Chorobą od jakiej ustrzec chciałaby się każda starsza osoba jest choroba Alzheimera. Powoduje ona wyniszczające działanie na układ nerwowy. Kwasy tłuszczowe Omega posiadają składnik budulcowy błon komórkowych dla kory mózgowej. Szczególnie ważna jest obecność DHA – w 60 % kora mózgowa jest zbudowana z kwasów Omega. Naukowcy pokazują, iż osoby cierpiące na demencję starczą posiadają obniżony poziom Omega we krwi. Właściwa dieta zapewni osobom starszym sprawniejszą kondycję intelektualną na dłużej. Ponadto dieta bogata w Omega 3 widocznie zwiększa ilość substancji szarej w korze mózgowej. Spożywając je od najmłodszych lat możemy przedłużyć sobie sprawność umysłową o kilka lat.

– Kawa.

Kofeina dodaje nam energii i polepsza koncentrację. Pobudza komórki mózgowe. Jednak zbyt wielka dawka kofeiny może wywołać przeciwny skutek. Podniesie znacznie ciśnienie krwi i zaburzy pracę serca.

– Gorzka czekolada.

Wzmaga ona naszą koncentrację, przez co polecana jest uczniom przed nauką. Gorzka czekolada jest zdrowa, czego nie można powiedzieć o czekoladzie mlecznej. Gorzka mam niej tłuszczu i cukru, czyli kalorii.

– Jajka.

Żółtka jaj są źródłem choliny, która ma bardzo korzystne działanie dla pracy mózgu.

Jajka są również źródłem protein, cennych dla funkcjonowania organizmu.

Banany.

Zawierają potas oraz mangan. Te substancje odżywcze działają pozytywnie na sprawność

mózgu. Banany mają też pokłady witaminy C oraz białka. Banany dobrze jest spożywać w okresie aktywności umysłowej. Witamina B6 w bananach wzmaga produkcję serotoniny i dopaminy, dlatego pomogą one w koncentracji.

– Awokado.

Funkcje organów takich jak mózg czy serce są uzależnione od przepływu krwi. Dieta bogata w produkty zwiększające przepływ krwi zwiększa wydajność pracy mózgu. Awokado to bogactwo witaminy E i błonnika. Za ich sprawą krew krąży szybciej.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz