Niedobór koenzymu q10 w organizmie

Koenzym Q10

to substancja w ludzkim organizmie, która wraz z wiekiem ulega spadkowi – postępuje to stale od około 40 roku życia. Koenzym Q10 odgrywa istotną rolę w procesie produkcji energii i w prawidłowym funkcjonowaniu komórek. Informacje o roli koenzymu Q10 dla zdrowia organizmu zawdzięczamy Peterowi Mitchellowi. Za to został nagrodzony Noblem z dziedziny chemii. Udowodnił on, że bez koenzymu Q10 w organizmie, ludzkie komórki nie mogłyby wytwarzać energii wymaganej do życia.

Koenzym Q10 działanie

Powodem spadku koenzymu Q10 w naszym organizmie, jest stres, jaki wywołuje wzrost ciśnienia tętniczego, szybsze bicie serca, napięcie mięśni – te czynniki zużywają zapasy Koenzymu Q10. Drugim powodem są wszelkie choroby, bo podczas nich organizm wykorzystuje Q10 do funkcji obronnej. Trzecim są leki – te osłabiają siły obronne organizmu, a wtedy koenzym musi zacząć działać. Czwartym są błędy w dietach – za mało witaminy B1, B2, selenu (zapewnia elastyczność tkanki i jest łowcą wolnych rodników). Niedobór koenzymu Q10 powoduje ogólne zaburzenia w produkcji energii, bez jakiej nie można żyć. Ta energia pompuje krew do całego ustroju.

Niedobór koenzymu q10 w organizmie

Czynniki powodujące niedobór koenzymu Q10?
– gorsza sprawność umysłowa oraz fizyczna,
– ciągłe i uporczywe zmęczenie,
– choroby krążenia wieńcowego,
– zaburzenia w prawidłowym funkcjonowaniu serca,
– pogorszone gojenie się ran,
– zwiększenie podatności na choroby i alergie
– problemy nerwowe.

Utrzymywanie pożądanej ilości koenzymu Q10 pozwala uchronić się przed schorzeniami typu: niedokrwienie serca, miażdżyca, paradontoza, nadciśnienie. Ponadto wspomaga rekonwalescencję po operacjach oraz zapobiega odrzutom narządów po przeszczepach.

Koenzym Q10 właściwości

Zachowanie zdrowego trybu życia, w tym odżywiania się jest trudne dla tych którzy są czynni zawodowo, bo znajdują się ciągle w stresie, nie mają czasu na spożywanie pełnowartościowych posiłków. Dla takich osób zaleca się zażywania koenzymu Q10 w postaci suplementu. Sensu nie widać w zażywaniu koenzymu w krótkim czasie, gdyż wchłoną się bez widocznych skutków. Zdrowy człowiek powinien zażywać zatem przez 2 tyg. do 100 mg koenzymu dziennie, czyli 3 kapsułki po 30 mg. Zaś następnie już tylko 10 – 30 mg koenzymu na dobę. To przyniesie ciągłość w zaopatrzeniu organizmu i zapewni stałe dawki. Jeżeli jesteśmy sprawni i nie chorujemy, to wystarczą nam mniejsze dawki. Najlepiej jest skonsultować suplementację z lekarzem.

Może Ci się również spodoba